måndag 18 september 2006

Liten sjukling

Moderna skriver om saker man inte får göra mot sina barn. Jag glömde en annan sådan sak idag.
V verkade lite ledsen när jag hämtade honom på förskolan idag men han sa att det var mest för att han saknade lilla A och H. Efter en stund sa han att han frös men jag tänkte att det inte var så farligt för han hade varm jacka. Efter att ha lämnat av storebror med kompisar på kalas ville han sitta kvar i bilen då jag handlade lite. Men när jag kom ut igen hade han somnat och först då - mer än 40 minuter efter att jag hämtade honom la jag en hand på pannan. Oj, så varm han är min lille prins.

Nu ligger han nerbäddad i min säng med ett glas dricka, vindruvor och en skål ostbågar. Hoppas att lite går i. I och med att jag är på nedervåningen var jag först lite orolig att jag inte skulle höra honom om han ropar på mig. Men med Fisher Price-garaget strategiskt placerat på makens sänghalva räcker det att han trycker på tank-knappen så kommer jag skuttande uppför trappen.

2 kommentarer:

Mustardseed sa...

Men lille plutten. Smart drag med garaget där!

Lallamen sa...

Ja, med tre huliganer till i huset är det svårt att få en liten sjuk stämma att höras hela vägen fram till mamma.
Tack och lov varade febern bara en dag och nu är han helt piggelin igen