fredag 15 september 2006

Mitt hemliga liv


Ja, egentligen är jag redan avslöjad men det finns stunder då vi båda låtsas att vi inte vet hur det egentligen ligger till. Ikväll var en sådan kväll.
Vad yrar jag om nu???
Jo, det faktum att jag sedan ett tag tillbaka extraknäcker som tandfé på nätterna då och då.



För en vecka sedan kom stora A hem från sexårs med en stor glugg där ena framtanden suttit tidigare. Ikväll var det dags igen och med blodet rinnande längs hakan ryckte han ut den överkorsade tanden. Tyvärr inträffade sedan en katastrof så djup och stor att tårarna sprutade och den nyss så stolte gossen låg som en liten boll på golvet. Det fruktansvärda hade inträffat att när tanden skulle tvättas, slank den ur nypan och försvann ner i avloppet.

Förstå vilken panik!!! Ingen tand - ingen tandfé - inga pengar...

Jag lyckades slutligen lugna unge herrn med att jag från säkra källor hört att tandfén har en spion högt placerad i det Lallamenska hemmet. Det sista som snyftades fram var att jag kunde hälsa att när han nu var så ledsen ville han inte bara ha någon guldpeng utan hon kunde gott lyfta på kudden och lägga dit en papperspeng istället.

Det blir livat att förhandla veckopeng med honom om ett par år :-)

Inga kommentarer: