torsdag 4 oktober 2007

Kanelbullensdag

Idag har båda killarna ätit kanelbulle i skolan och när de kom hem fick de ytterligare varsin. För en stund sedan kom V med bekymrad min och frågade "Mamma, är bullar verkligen bara onyttiga?"
Tänk vilken skillnad mot när en annan var liten. Vi åt bullfika åtminstone en gång varje dag och oftast två. För att visa för V att det är OK att äta bulle nån gång då och då ;-) talade jag om hur en vanlig matdag hos min mormor och morfar såg ut. Då började dagen med lite skorpa och saft en stund innan frukost, sedan var det 11-fika med bulle, skorpa, sockerkaka och ett par småkakor. Efter lunch fick vi ofta efterrätt av något slag och sedan vid fyra-snåret var det dags för fika igen - minst lika rikligt som 11-fikat.
Killarna tyckte att jag var en riktig lyckost när jag var liten...

Inga kommentarer: