torsdag 16 oktober 2008

Det blir inte alltid som man tror

Jag åkte glad i hågen för att inhandla tapeter i morse. Efter flera dagars bläddrande i katalogerna och provtapetserande på webben fanns det ingen tvekan.

Vi hade valt rätt tapet till köket.

Så står jag där på affären med rullarna i famnen och det känns inte alls rätt längre. Helt plötsligt förstår jag inte vad vi tänkte, de känns ju bara helt fel. Börjar slå i tapetböckerna igen och ungefär efter var femte kollektion sjunker modet ytterligare ett pinnhål. Inser att det antagligen inte blir några tapeter idag heller. Bläddrar bland de stora tavlorna med lagertapeter och vill helst bara sätta mig och sura i ett hörn (moget ... javisst!)
Och där - mitt bland alla de billigaste (!) tapeterna hänger vår kökstapet. Grå med en beige-brun ton, mönstrad men ändå diskret, lite silverstråk här och där och runda former i mönstret (har insett att jag inte är någon rutig eller randig person). Precis vad som stod på önskelistan.

4 rullar senare och 889 kr mindre fattig än planerat rullade jag iväg med ett lätt och glatt hjärta. Nu återstår bara att kleta upp dem också...

Inga kommentarer: