onsdag 10 december 2008

Bad hair day?

"Mamma, du ser inte speciellt snygg ut". V närmar sig soffan där jag sitter och sätter sig på armstödet och pillar i mitt hår. "Mamma, på nära hål är du till och med ful i håret, det är inte fint alls..."

Förhoppningsvis beror det på att jag inte kammat ut håret efter att ha haft upprullat på spolar (!) hela eftermiddagen. Ska på julbord på Ulriksdals Värdshus om ett par timmar och då gäller det att vara så snygg det nu går att åstadkomma med mindre än botox och plastikkirurgi. Vi får väl se vad V och hans prickiga syskon säger när tanten är uppsvidad till tänderna. (jodå, de hade ju scharlakansfeber - både lilla och stora A)

4 kommentarer:

Agda-Magda sa...

Jag är helt säker på att du blev jättevacker! Hoppas att du har det riktigt mysigt, och att du kan njuta av kvällen. Det (och en hel massa mer) tycker jag att du är värd!

Unknown sa...

Åh så ärliga de kan vara... jag känner igen det där...
men som sagt Du är vacker!!! :)

Makena sa...

Av barn och dårar...jag är säker på att han tyckte du var superfin när det väl var klart!:)

Men fy så segt med all sjukdom! :(

Stor styrkekram!!

Anonym sa...

Förändring kan aldrig vara bra - mina pojkars bestämda åsikt. Mamma ska se ut som mamma, annars är ju världsordningen rubbad och det innebär osäkra tider:)

Men vad segt med alla sjukdagar:( Ber att ni ska vara friska nu.

Vi ses på gården!

Angelica