torsdag 23 februari 2006

Teater

Jag och maken har varit på teater ikväll.

Ja, det var våra söner som byggt om hela sitt rum till teater. En filt som ridå i våningssängen och stolar uppställda i fina rader med alla gosedjur sittande på rad. Allra längst fram var våra platser.
Pjäserna vi fick se var "Riddaren och draken", "Batman och Superhjältepojken" och sist men inte minst "Snövit och de tre(!) tomtarna(!!!!)": Store A var regissör, pjäsförfattare, sufflör, berättarröst och spelade dessutom i tur och ordning drake, Batman och Snövit. V hade inte fått några större instruktioner innan ridån gick upp och det var en fröjd att höra teaterviskningarna från storebror "Nu ska du se förvånad ut och säga Aha. Håll munnen så här..." och så formade han den till ett O.
Sista pjäsen var lillebror trött på det hela och när instruktionerna var för långa såg han bara lidande ut och sa att han inte kunde säga så långt. Till slut utbrast store A i desperation "Men säg vad du vill". Ett stort leende spred sig på V och så kom det ett försiktigt "Då säger jag bajs..."

Vem behöver gå på Dramaten egentligen???

2 kommentarer:

Ina sa...

Nej, vem behöver dramaten???! :-D
Jag kommer att le länge... "Då säger jag bajs!"

Mustardseed sa...

*ASG* det var bland det bästa jag läst på länge!!