onsdag 20 juni 2007

Exhausted

Jag och maken är helt slut och har båda en känsla av att det är helg imorgon. Det är inte bra när det bara gått två dagar av veckan.

Dagen idag har varit fylld av firande. Stora A har blivit 7 år!!!

Jag kan inte riktigt greppa att han faktiskt är så gammal. Det har ju gått så fort. 7 år? Jag minns ju för allt i världen min egen 7-årsdag. Jag fick en armbandsklocka med rött läderband och en röd ny skolväska istället för den lilla som räckt till lekis. Nu är min lilleman så stor. Småbarnsåren är definitivt över.

Märkligt. Tänk att sju år går så snabbt samtidigt som det känns som en evighet sedan jag för en kort sekund höll båda mina små nyfödingar i famnen. Minns den där lilla sparveln vi hälsade på inne på neo senare på kvällen. Hur han sprutade ner pappa med svart barnbeck morgonen efter och hur vi kämpade med koppmatningen de första dagarna. Vår lilla gula krabat i jämförelse med 1-åriga kusin Ninni och hennes kusin F som var ett halvår. Vilka giganter!

Idag har vi haft barnkalas för klassen. Tårta, stafett, presentöppning och skattjakt. Och "fri lek"... Det var så kul att se att de redan hunnit sakna varandra under de två veckor som gått efter skolavslutningen. Men som sagt - ikväll är vi aningens möra och det hade inte suttit fel med lite ledighet. Istället ligger veckans stora utmaning fortfarande framöver. Midsommarafton har jag bröllop igen. Ett väldigt roligt med lite nya grepp men mycket jobb!

Inga kommentarer: