onsdag 14 januari 2009

Underbart med goda vänner

Har just landat i soffan efter en spontan tur till Stockholm. Har träffat min älskade vän E och ätit god libanesisk mat och pratat, pratat, pratat i några timmar. Hon ringde vid fyra-snåret och undrade om jag var ledig och turligt nog så var jag ju det ( ta bort julgranen går ju faktiskt göra imorgon också)

Det är lite komiskt för när vi pratas vid så blir det ofta ett eller ett par ämnen som vi pratar intensivt om och så kan vi helt glömma att tala om andra saker, även ganska "stora"
Häromveckan fick jag en lätt chock när jag läste hennes blog. Fast vi pratat bara ett par dagar tidigare hade jag ingen aning om att en av mina närmaste vänner befann sig bara några mil ifrån kriget i Gaza. Nu är hon hemma igen och idag hade hon en läsvärd krönika på ledarsidan i Nerikes Allehanda. Du kan läsa den här på hennes egen blogg.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vänner är en av de viktigaste sakerna Gud välsignar oss med, så givande och så viktigt att vårda :)!