torsdag 16 april 2009

Hejdå lill-IKEA

Grannen gillar inte nya IKEA; "han känner sig inte hemma där!"
Själv har jag inte hunnit dit ännu trots att invigningen var för två veckor sedan. Men den som väntar på något gott osv...

Idag sa jag däremot ett absolut sista hejdå till vårt gamla IKEA. Klockan 20.00 slog de igen dörrarna för sista gången någonsin. Nu ska hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort. Kanske inte att jag torkar några tårar men visst kändes det aningens vemodigt.

Denna affär där jag tillbringat så mycket tid., köpt så mycket grejor, ätit så mycket mat... Speciellt det året stora A gick i eftermiddagsgrupp på förskolan och jag skulle tillbringa 3 timmar inne i stan ett par dagar varje vecka. Jag och min nyföding och hans 1,5-åriga syster och 3,5-åriga bror. Då var det väldans skönt att IKEA fanns där med lite fika och en amningsstund på barnavdelningen medan syskonen åkte rutschkana.

Idag var det 60% på röda priset på allt som fanns kvar. Och de röda priserna var helt OK.
Jag hittade ett par kökslådor som jag velat köpa länge men de kostar sina modiga 335 kr/st så de har fått stå kvar på önskelistan. Killen innan mig tog två som var märkta med 99 kr men resten var inte extraprismärkta. En liten fågel hade tipsat om vem man skulle prata med på lagret så jag gick dit och påpekade så snällt jag kunde att det var ju väldans trist att killen före mig tog de sista prissänkta.
"Då hade han väldig tur..." var svaret jag fick. Sedan kom det "men du har ännu mer tur" och vips stod det 29 kr på mina röda lappar. Dessutom passade han på att märka om alla smågrejor i min vagn till 10 kr - helt oombedd.
Ibland är shoppingen extra kul...

2 kommentarer:

Frida sa...

Åååå, jag erkänner. Jag blir lite avis. Här är det så låååångt till IKEA i Valbo. Bara 8 mil men inte åker jag dit varje vecka, inte ens varje månad. Men jag skulle önska. Fast å andra sidan skulle det bli dyrt. Jag har svårt att gå in på IKEA utan att komma ut med nån tusenlapp mindre på kontot. Grattis till fynden. Det måste kännas gott!

Anonym sa...

Vad roligt - Grattis, just så är väääldigt trevligt:)

/Angelica