måndag 27 april 2009

Vardagsmotion


Jag får erkänna - på sistone har det varit tunnsått med besöken på gymmet.
Inte för att jag inte vill men just när man ska iväg så känns det helt plötsligt så motigt och så mycket vettigare att skjuta upp det till morgondagen. Inte världens smartaste, jag vet...

Tur då att det finns en del tillfällen för rörelse i vanliga livet. För tillfället så traskar vi varv efter varv runt gården varje kväll. Lilla A ska lära sig cykla och vi har hoppat stödhjulen och går direkt på de tunga grejerna. Egentligen går det ganska bra. Hon är bara lite lat på att trampa och lite för nyfiken på allt runtomkring :-)

Självförtroendet är dock orubbat.
Första gången maken knuffade henne ett varv runt gården hördes hon glatt hälsa på alla hon mötte: " Hej! Vet du - jag är bara fem år och det här är första gången jag cyklar. Visst är jag bra på att cykla!!!!"

2 kommentarer:

Makena sa...

Håller på att lära Joy med. Var får man tag på sådana där handtag? Är de bra? Lite jobbigt att springa runt dubbelvikt ;-)

Lallamen sa...

79,90 på Biltema. Ovärdeliga om det tar ett tag innan man kan släppa helt.