söndag 27 februari 2011

Driven affärsman


H var på kalas i fredags och kom nöjd hem med sin godispåse. Tror han bjöd syskonen på några bitar först för han brukar vara ganska generös. Men till slut tog generositeten slut och något helt annat visade sig...
V: "H, kan jag få ta en godis till av dig"
H: "Ja, det kan du men du vet ... ju mer jag tycker om den desto mer måste du ge till mig istället"
V: "Va?"
H: "Om jag tycker om den du tar mycket måste du ge mig mer men om jag inte tycker om den så mycket kan du ge mig mindre"
V håller upp ett gelehallon "Kan jag ta den här"
H: "Ja, då får du ge mig en krona"
V: "Men om jag köper godis imorgon kanske du kan få av det istället för pengar"
H: "Ja, det går bra"
V: "Men vad vill du ha då"
H: "Hmmm ... jag gillar ju salta apor ... så två salta apor, en colaflaska och en klubba ... ja, det går bra!"
Gissar att han fick en krona för storebror åt i alla fall upp gelehallonet på studs :-)
Affärsmannen på första provturen i skidspåret. 1,5 km avverkades i ett huj.

Inga kommentarer: