fredag 11 februari 2011

Än så är det långt till vår.

Att det fortfarande är vinter var lätt att konstatera när jag pulsade fram i decimeterdjup snö för att ta mig till skolan. Maken stannade hemma idag så jag körde hans lilla bil och insåg snabbt att det finns en del faror med en liten bil som svänger fram och tillbaka i det vita. Visst - det finns de uppenbara riskerna men det jag la märke till allra mest var den livsfarliga känslan av att befinna sig i ett dataspel. Det känns helt enkelt som att köra Mario Kart när man slirar mellan snövallarna, ivrigt snurrande på ratten, ömsom gasande och ömsom bromsande. Fick påminna mig själv hela tiden "Detta är på riktigt, detta är på riktigt, kör du av vägen slår du dig på riktigt..."
Tack och lov så kom jag fram helskinnad och nu i eftermiddag bara njuter jag av allt det vita mot den blå himlen. Livet är härligt!!!

Inga kommentarer: