torsdag 17 januari 2008

Det gäller att planera i tid

Konversation i bilen igår...

Stora A: Du mamma, sådana där apparater som talar om var man är och hur man ska köra dit, vad kostar dom egentligen?
Jag: Du menar GPS. En bra kostar nog ett par, tre tusen.
A (tankfullt): Jaha, hur mycket kostar en dålig?
J: Jag vet inte om du kan få någon för runt en tusenlapp men det är bättre att satsa på en bra.
A:mhmhm
(tystnad)
J: Vem är det du tycker behöver GPS. Är det jag som irrar runt för mycket tycker du? (Vi åkte nämligen bara omkring i väntan på att plocka upp maken på väg hem från Stockholm)
A: Nä, jag funderar en del för framtiden, om jag ska ha en eller inte. Det verkar ju väldigt smidigt med en sådan men det är ju ganska mycket pengar...

1 kommentar:

Makena sa...

hihi vad gulligt! Men om han böjar spara nu, så har han säkert fått ihop pengarna tills det är körkortsdax ;)