söndag 27 januari 2008

Inte FF men BF

Så trevlig och annorlunda kväll.
Vi var bjudna på fest - Ullis firade sin 30-årsdag.
Samma vänner som vi ofta umgås med, kompisar vi träffar varje vecka. Ändå så ovanligt.
Alla var vi utan barn och helt plötsligt kände vi oss förflyttade 10 år tillbaka i tiden. Eller som en av oss sa: "Det känns som om man minns att det är så här livet är och det vi lever i nu är bara en parantes"
Nu är det i och för sig inte vilken parantes som helst utan världens underbaraste parantes och en som jag aldrig skulle vilja vara utan. Men sådana här kvällar påminner om att blöjor, vaknätter och ständigt passande har en ände. Rätt vad det är åker barnen på ungdomsmöte på fredagskvällen och käkar pizza på lördagen och kollar på en film på söndagskvällen. Och då får vi gamlingar återuppta konsten att konversera utan ett avbrott i varannan mening. Det blir också kul.

3 kommentarer:

Makena sa...

Åh just nu känns det som jag föralltid kommer att leva här. Har varit instängd i typ en vecka med fyra sjuka barn...vilka på nätterna legat i vår säng och hostat och snorat och hållit oss vakna...jag vill bara här ifrån!!!Giv mig styrka!!!

Lallamen sa...

Åh, så jag känner med dig. Vi har precis genomlevt detsamma. Lilla A hostade så hon kräktes på nätterna. Det är inte mysigt att dela huvudkudde då...
Hoppas ni blir bättre snart.

Makena sa...

Tack! Hoppas verkligen det går över snart...men än är det inte över *suck*