tisdag 22 januari 2008

Vardagen åter

Idag känns det som vardagen kommit tillbaka. Äntligen, tror jag faktiskt...

Första var det jul och nyår, sedan 60-årsfest och förra helgen slottsbröllop. Så i torsdags firade vi 10-årig bröllopsdag. Svårt att fatta att det gått så lång tid och svårt att fatta att det inte gått längre tid. Det känns som om åren gått väldigt fort men det är samtidigt konstigt att tänka sig att det fanns en tid när det inte var vi.

Firade gjorde vi genom att åka till Stockholm och sova. Det var vår första barnlediga helg sedan innan lilla A föddes för fyra år sedan så det var på tiden. Vi har gjort i princip absolut ingenting.
Jag hade med mig en bunt böcker som jag skulle njuta av men de kom aldrig ens upp ur väskan.
Träna på relaxen - bah
Bio - för långt att gå och jobbigt att sitta, bättre att zappa på TV:n istället liggande under ett stort vitt duntäcke.
Fredagen började vi med en stor frukostbuffé och sedan hade vi lite planer. Vi skulle bara vila några minuter först...
När vi vaknade igen visade klockan 15.27!!!

Men nu är det vanliga livet tillbaka. Inga inplanerade matlagningar eller storslagna planer. Bara lunka på. Åtminstone de tre närmaste månaderna då maken kommer vara föräldraledig två dagar i veckan dessutom.
Sedan kommer nya tider med nytt jobb för min käre men de utmaningarna får vi ta när de kommer.

För närvarande njuter jag av en trygg varm filt av grå vinterslaskig vardagslunk!

Inga kommentarer: