söndag 6 januari 2008

Nytt år, nya tag, nya utmaningar

Efter en galet intensiv höst (tänk husrenovering tillsammans med fyra små barn som gärna hjälper till att spackla de nymålade dörrarna eller dra loss tapeter på den nygjorda väggen ... alltmedan de fortfarande ska skjutsas hit och dit, ha hem kompisar, få mat att äta och rena kläder på kroppen ...) så känns det skönt med en nystart. Inte för att jag tror det blir så mycket lugnare men det blir i alla fall annorlunda.

Om en vecka börjar jag inskolning av mina tre dagbarn. Jag ska bli dagmamma. Vem kunde väl tro det? Inte jag i alla fall! Men nu är det likväl så och faktum är att jag tror det blir riktigt bra. Dessutom kommer maken ta ut pappaledighet två dagar i veckan så livet kommer definitivt förändras.

Ikväll är jag just hemkommen från en fantastiskt trevlig fest för en fantastisk faster. Återigen har jag konstaterat hur rik jag är. Vilken stor och underbar släkt jag har. När min pappa och hans sju syskon som var med på festen stod på scenen och sjöng medan mamma ackompanjerade på piano kunde jag inte hålla tårarna borta. Så mycket jag tycker om dem allihop och hur tacksam jag är att ha dem i mitt liv.

Inga kommentarer: