lördag 19 maj 2007

Blandade småhopp

Lilla A: "Mamma, idag ska jag inte mördta dig"

Mammas tankar rusar - vad säger hon, vet min treåring vad det är och det vill jag inte att hon vet men vad menar hon egentligen och det var ju bra att hon inte ska iofs men hur kan hon veta vad det är...

Mamma: "Förlåt, jag hörde inte vad du sa" Hoppas jag hörde fel
Lilla A: "Jo idag ska jag inte mördta dig mamma men kanske imorgon" Det här låter inte bra
Mamma: " Jaha, kanske imorgon säger du... Men hur har du tänkt att göra det egentligen"
Lilla A: "Jag ska ju använda den här (håller upp tumstocken) det är ju med den man mördtar hur lång man är" Puuuh


Vid matbordet idag pratades det om kärlek. V är inte riktigt inne på den idéen ännu ...
"Alltså, om någon blir kär i mig någon gång då ska jag ... hmm, då så ... ja, då ska jag prutta på henne!!!"


Lilla A kommer gående med plågad min och handens baksida tryckt mot luggen.
"Mamma, jag har så ont i stekpannan idag"

4 kommentarer:

Anders Lundblad sa...

Du har verkligen otroligt festliga ungar! Eller bättrar du på historierna?

lillamamman sa...

Du har helt underbara kids! Men det är klart, med en sån mamma så...

(Inte för att jag nånsin hört dig säga att du ska mördta folk, men du har en skön humor...)

T.

Lallamen sa...

Nej, bättras på behöver inte historierna. De flesta barn kommer nog med många roliga kommentarer. Här är väl läget så att allihop pratar mycket och hela tiden så därför hinner de med att kläcka ur sig en hel del galenskaper.

Och nej igen ... jag brukar inte så ofta mördta människor (fast ibland har jag lust att slåss men säg inte det till nån...) *s*

Malin sa...

Snubblade in på din blogg av misstag, super gullig! jo, barn är värkligen så roliga. Har själv två, varav den ena ville ha mögelost på mackan i käll, -det kan du väl få sa jag, men lukta på den först. - mamma!.. det luktar kobajs!