tisdag 29 maj 2007

Ny skribent

Min älskade störste lille son har så mycket att berätta - precis hela tiden, alltid och jämnt. Häromdagen kände jag verkligen att mina öron behövde lite semester så jag tipsade om att han kanske skulle skriva dagbok istället. Men han har hört mig prata om bloggar och vi följer en blogg som en lika gammal flicka i Kurdistan skriver så han kom på att han nog också behövde en plats i bloggvärlden.

Låt mig alltså presentera Alfons Bok. Rätt upp och ner ur en snart 7-årings tankar, utan skiljetecken och stor bokstav men med berättarglädje och en och annan felstavning.
Mormor, farmor, Maggan, Agda-Magda, you're gonna love this :-)

5 kommentarer:

Makena sa...

Underbart! Helt underbart helt enkelt! :D Kanske skulle låta min skrivglade 6-åring starta en han med ;-)

Mustardseed sa...

Helt underbart, vilken skön idé!! Låter som något för min dotter också! Spara ner och bränn/skriv ut så ni har det kvar i framtiden!!

Anonym sa...

Nagonstans mitt i Atlanten mellan Portugal och USA laser vi nya, underbara Alfons Bok, Hemmamamma och Postkodspingu sa ogona blor.... Helt underbara skrivalster fran er alla. Halsa och tacka,Forresten har Pelle kommit an?
Kram till er alla

Lallamen sa...

makena och moderna: Klart att era "snart-ettagluttare" också ska blogga. Ser fram emot att läsa :-)

Moster och morbor: Hoppas ni har det riktigt underbart ute i Atlanten... Vi trodde Pelle var på väg ut i förrgår - då var det tätt mellan värkarna. Men det lugnade sig och igår hade vi baby shower för syrran så nu är han välkommen ut.

Anonym sa...

Harläst Alfons underbara blog.Vad månne det bliva av detta barn.Helt fantastiskt bra.
Farmor