onsdag 1 mars 2006

Borta bra men hemma bäst

Ärligt talat är det ett ordspråk som jag har lite lite svårt för just ikväll.

Jag har just fått i säng en ångerfull (hoppas det i alla fall) V som passat på att dränka hela kontoret med vatten under tiden jag sövde lilla A. Allt var genomblött ... inklusive stackars H som låg på golvet och lekte. Det här är femte rejäla översvämningen den gossen åstadkommit under den senaste veckan. Imorgon ska jag ringa till försäkringsbolaget för att höra vad man gör med ett parkettgolv där flera brädor slagit sig och sticker upp sisådär en centimeter. Ni vet, ett piratskepp kan ju inte segla utan ett hav...

Denna dag har varit fylld med stress, nedblötta golv och kläder, bajskalas, matstrul, sovstrul och inte har jag ens hunnit äta kvällsmat själv ännu.
Ja, det är alltså detta "hemma" som påstås vara bäst.

Min älskade T däremot sover ostört i en sådan här säng i natt

Marriot i Prag. (Väntar på att han ska komma tillbaka dit så vi kan spela färdigt en omgång Minröjare.) Just nu är han på coctailparty och tidigare idag har han bara kunnat ta det lugnt och strosa runt i en av Europas vackraste städer. Det är det "borta" som bara är bra i jämförelse med mitt fantastiska "hemma"...

Så känns det inte riktigt kan jag meddela



Inga kommentarer: