onsdag 1 mars 2006

Vårgardiner

Ja, det måste jag försöka få tag på idag. Första mars idag och våren är här. (ja, jag vet att snön vräker ner utanför fönstret men det är en petitess i sammanhanget. Våren är här och hör sedan *s*) I mitt köksfönster sitter det fortfarande röda gardiner med hjärtan på. Möjligtvis att de kunde ha sitt berättigande fram till 14 februari om man är riktigt lå¨ngsökt. Men nu är de bara fel, fel, fel.
Mina gamla köksgardiner har dessvärre blivit så fula i färgen så jag kan inte sätta upp dem igen. Istället för härligt vårgröna är de flammiga i två olika nyanser av beige/brun/grönt. Inte speciellt lockande.

Att gå på stan med tre barn är inte heller jättelockande men vad gör man inte för trevnadens skull...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hittade du några gardiner då?

Själva tycker vi att året-runt-gardiner passar utmärkt. Fast då kansk inte röda med vita hjärtan... ;)