lördag 18 mars 2006

Tre små sjörövare


De tre äldsta barnen leker pirater i vardagsrummet. Jag älskar att se när även lillasyster A får vara med i brödernas lekar. I tre dagar nu har de suttit alla tre i köket och degat (play-doh) hur länge som helst och ofta sitter de och ritar och målar tillsammans alla tre. Men nu börjar de också ta med lilla A i "vanliga" rollekar och hon kan få sitta med då de leker med Playmo eller bygger lego. Värmer gott i mammahjärtat.



Själv har jag blivit inspirerad av Inas stordåd under sportlovet och jag har just skickat maken till sopsorteringen med Corollan fullproppad med skräp. Tvättstugan har massvis med lådor och skåp att gå igenom. När jag är färdig funderar jag på att köpa ett par liter vit färg så jag slipper de bajsbrunsrandiga tapeterna också. Tror det blir roligare att vara där då :-)

Fast om jag målar om så MÅSTE vi verkligen byta ut dörren mellan tvättstugan och köket också. Och då MÅSTE jag se till att få bytt kakel och skyddsbräda över diskbänken. Och då MÅSTE vi se till att få bort de hemska listerna på skåpsluckorna. Och då MÅSTE vi spackla igen alladinhålet* i städskåpsdörren. Och då MÅSTE vi helt enkelt lacka om köksluckorna. Och förresten ... visst är golvet väldigt fult i jämförelse med hur snyggt vårt kök kommer vara då... Och visst jag, byter vi tvättstugedörren då MÅSTE vi byta toadörren samtidigt. Och då MÅSTE vi ta tag i listerna, slå ner väggen mellan vardagsrum och hall, sätta upp en ny vägg i vardagsrummet, bygga för mellanrummen i trappen, göra ett förråd under den, slipa om parketten, lägga nytt golv i den nya större hallen. Och då MÅSTE vi...

*Det tar vi senare

2 kommentarer:

Millan sa...

Å vad roligt att se att även lilltjejen får vara med!
Det funderar jag själv mycket över, om den där stackarns trean kommer att få hänga med storebrorsorna.

Blir alltid så glad och varm av att läsa här inne på din blogg! =)

Anonym sa...

Hej!
Tack för titten inne hos mig. Vad kul med en ny blogg att följa. Ska läsa igenom den så fort jag blir piggare (läs om orsak inne hos mig;0)

Kram Mams