onsdag 15 mars 2006

Det som göms i snö...

Store A är på förskolan och jag satt och ammade H. Under tiden passade mellan-älsklingarna på att göra "inbrott" i skafferiet och lyckades hitta en burk med choklad som jag glömt. När jag fick syn på lilla A med kladdig mun och händerna fulla plockade jag ifrån henne det hon hade tagit och så gick jag ner för att se vad V gjorde. Han kom precis in i rummet från hallen med tomma händer och en så otroligt oskyldig min så jag direkt förstod att han definitivt gjort något fuffens.

"Intentinn..." var svaret när jag frågade vad han gjorde därute. Men efter att ha frågat ett par gånger till och talat om att jag "visste" att han gömt något föll han till föga. "Jag gömde det där" sa kanaljen och vände upp och ned på en av sina gummistövlar som stod så ordentligt i skostället. Ut trillade en kexchoklad och ett par kladdiga bitar blockchoklad. Smart kille som såg hur det gick för syrran som "åkte fast"

Undrar om det finns fler hemliga skattgömmor som inte vi föräldrar har en aning om. Kanske läge att gå en vända bland skodonen när godisbegäret slår klorna i en. You never know...

Inga kommentarer: