fredag 3 mars 2006

Jag är hungrig

och inget gott finns det i vare sig kyl eller frys. Sista mozzarellapizzan gick åt igår kväll.

En annan flerbarnsmamma berättade att hon hört en skvätt på Oprah häromdagen. En expert pratade om alla dessa mammor som inte ens hinner äta själv under måltiden utan bara servar alla andra. Hon påstod att det var riktigt illa att ha det så.
Bah! Struntprat!!! När jag är själv med barnen har jag fullt upp under måltiderna. Lille H ska matas och de andra behöver en hel del hjälp också. Vid lunchen äter jag alltid tillsammans med dem men det är ju sällan jag ens hinner märka vad maten smakar. Supertrist när man lagat något gott *s* Helt plötsligt upptäcker man att det är tomt på tallriken och man vet knappt vad man åt.

Tacka vet jag kvällarna när barnen lagt sig. Då är det tyst och lugnt och jag kan äta i godan ro och njuta av varenda tugga. Inte är det illa. Visst ser jag fram emot när barnen blivit större och klarar sig bättre på egen hand men just nu är detta en perfekt lösning.

Bara det hade funnits något gott...

Inga kommentarer: