torsdag 23 mars 2006

När hon sover - ja, då sover hon

Bedrövlig natt!
Bebis H vaknade innan jag hunnit somna strax efter midnatt. När vi äntligen var på plats i sängen igen började lilla A skrika. Bara mamma dög och jag fick flytta över till den sidan i sängen så att hon kunde hålla handen. Skriket avtog efter en knapp halvtimme men återkom så fort jag rörde mig en halvmillimeter. Givetvis lyckades hon ju också väcka V som kom in och klämde ner sig i samma säng som mig och bebis H.
Till slut fick jag nog och lämnade med siktet inställt på V:s säng som nu var "obebodd". Bebis H var klarvaken igen. Låg och gjorde pruttar med munnen och ryckte mig i håret i ytterligare en timme. När han slutligen somnat går jag på toa och hinner knappt göra det man brukar göra där förrän Stora A ger till ett illtjut. "Vilken mardröm" var kommentaren och så fick jag stå och klappa honom tills John Blund hunnit dit igen. Dags att hämta kudden som jag aldrig fick med i flykten från sovrummet och då passade jag också på att kika på klockan.

5.05 'pip'. Äntligen få sova.

5.31 Jag fortsätter sova som en stock. Granne med vårt hus, på andra sidan gatan ligger en stor möbelaffär och bakom där ett fabrikskomplex. Tre brandkårer kämpar med att släcka en eld som brutit ut där. Poliser spärrar av gatan utanför och det finns risk att gastuber ska explodera.

Men Lallamen, ja jag missar alltihop och vaknar först 7.25 och undrar varför det luktar så bränt...

Inga kommentarer: