måndag 12 mars 2007

Beroende

Läser en gammal artikel i Expressen om folk som är beroende av Hemnet. Visst kan det vara skoj att kika där och ett par gånger i veckan är jag säkert in och kikar. Men ska vi prata beroende är det snarare Blocket som får mitt hjärta att bulta lite fortare. Tänk om det är ikväll någon har lagt ut just de sakerna jag är ute efter: en vit innerdörr med frostat glas i övre halvan, en Billy björk, 2*80 cm med trädörrar på den ena och vitrindörrar på den andra, Pax garderober i rätt storlek och rätt inredning, lekstuga, körsbärsskänk eller byrå som vare sig är för stor eller för liten...

Vill man nu ändå roa sig på Hemnet kan ju
detta i Floda och det här i Göteborg - som hittat för bara 19 mille - vara något. Båda husen är, vad jag skulle vilja kalla, lätt excentriska. Eller vad sägs om toaväggar i koppar, vadderat tak och väggar, inbyggt akvarium i fönstret eller säng som är fast monterad på berget huset är byggt på...
Jag kan tycka det är lite märkligt att kalla den här
villan på 320 kvm för fritidshus. Fast å andra sidan kan jag lugnt tänka mig att tillbringa min fritid här så det kanske stämmer trots allt.
Sedan finns det
sådana här hus som ser tämligen oskyldiga ut på utsidan men som gömmer ett storslaget (?) inre. Vad sägs om den blommiga tapeten på badrummet, är inte den något alldeles extra?
Nog finns det mycket roligt på nätet trots allt...

Inga kommentarer: