onsdag 28 mars 2007

Tvättstugekris

Det får inte vara sant. Tvättmaskinen har brutit ihop. Antagligen en släng av överansträngning, stress och utbrändhet.

Och jag kan inte klandra den. Skulle jag se det enorma berg av tvätt som varje dag dyker upp på tröskeln intill den stackars sjuklingen drabbades säkerligen även jag av svåra stressymptom.

Men jag måste få säga att det passar synnerligen dåligt med en indisponerad tvättmaskin just nu. Sex familjemedlemmars vinterkläder önskar inget hellre än att blir tvättade, förpackade och förpassade upp till vinden för den årliga sommarsömnen. Hallen är just nu ett kaotiskt tumult av allt mellan älgskinnsvantar till små virkade sommarmössor. Det behövs en fast hand att bringa ordning på denna kalabalik och till hjälp krävs det en pigg och alert rengöringsmedhjälpare.

Oturligt nog ska vi byta värmeväxlare imorgon så min högsta prioritering idag är att tömma och rensa hela uteförrådet så inga smitande svetsloppor sätter eld på hela tjottaballongen (i och för sig en inte helt ointressant tanke...) Maken är i Hufvudstaden och roar sig på en kabelläggningsbåt (!) så Lallamen får försöka fixa biffen på egen hand. Tvättis får vila resten av dagen och jag kan bara hoppas att en natts sömn samt lite rensning i luddfilter och allt vad det kan heta ska få den lille rackaren på gott humör igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skicka maken till mig så ordnar jag en ny maskin till bra pris. Eller kom förbi själv.

...och våga inte gå någon annan stans... ;)

Lallamen sa...

sh: Jag har inte gett upp hoppet ännu men det minskar för varje timme som går. Är det kört för gamle Tvättis (som inte alls är gammal) så lovar jag att vi hör av oss.