onsdag 21 mars 2007

Det är mycket nu

Det märks att våren närmar sig. Plötsligt måste jag titta i kalendern innan jag bestämmer olika saker att göra. Från att ha varit fylld med tomma blad börjar det fyllas på med innehåll istället. Det är konstigt hur våren alltid för med sig massvis med aktiviteter.

Idag har jag haft minidagis här hemma. En god vän och hennes tre barn, mina egna godingar plus mitt lilla onsdagsbarn B ... många hungriga munnar som ropade på mer pizza :-)
Sedan for vi till skolans gympasal. Vi hade hyrt den två timmar för att våra barn skulle kunna röja runt för fullt. Åtta föräldrar och 24 barn. Ringar och rep att hänga och klänga i. Balansbom, rutschkana av bänkar i ribbstolen, hoppa från plint ner i studsmattan, klättra, springa, krypa... Vansinnigt skoj hade vi både föräldrar och barn i ett par intensiva och svettiga timmar. Det bli helt klart repris på det.

Inga kommentarer: