fredag 30 mars 2007

Nattlig penséforskning

Nu har jag hittat recept på och tillverkat en stor klump flowerpaste. Jag har hittat en beskrivning på hur man tillverkar penséer i detta sockermaterial och jag har provgjort ett par vita. Sitter nu och letar bilder på vad dessa vackra blommor egentligen brukar ha för färger. Det är märkligt, på ett sätt vet jag hur de ser ut men att försöka beskriva en i detalj är omöjligt. Då blir det mer en känsla av att de nog är lite blå där och kanske lite gula någonstans eller är det kanske vitt i mitten eller en grön fläck eller...
Ska göra tårtor till en 80-årsfest på lördag och födelsedagsbarnet tycker om penséer och lila så där finns i alla fall en grundidé. Sedan är det bara att experimentera sig fram.
Får bli morgondagens bekymmer (efter att jag gjort ytterligare ett försök med den där bedrövliga tvättmaskinen...)

För övrigt är det svårt att googla reda på bilder med penséer på. Det blir bara en massa franska tänkande kossor och "tycker om dig"-kort

Inga kommentarer: