tisdag 3 april 2007

Fel skor

Jag hittade inte mina riktiga jobbartofflor igår. Aj, vad jag får betala för det idag. En hel dag på hårt underlag i felaktiga skor har gett grymt ont i benhinnorna och fotlederna. Så nu ligger jag och jäser i soffan medan Maken passar upp på mig. Inget ont som inte har något gott med sig...

Annars gick allt väldigt bra igår. Maten var färdig i tid, räckte till alla och de verkade uppskatta den rejält. Alltid roligt att få beröm för det man gör.
Dessutom kom L ut på kvällen för att förbereda för dagens mat. Han är utbildad kock och jag passade på att stanna ett par timmar till och insupa lite kunskap. Just på metodsidan består min "skola" mest av kockprogram på TV och kokböcker så det är guld värt att ha någon att fråga hur man "gör på riktigt" när man kokar ris till 150 personer eller bästa sättet att värma en stek man gjort tidigare.

Allt som allt en väldigt lyckad dag!

Inga kommentarer: