lördag 14 april 2007

Pensionärsvarning

Sitter ensam här hemma och festar på lite nachos med guacamole. Maken och en hög kompisar är uppe i vår kvarterslokal och bastar och spelar spel. Hoppas att de helt skippar RISK ikväll. Senaste gången dök han inte upp förrän framåt femsnåret.
Och vad gör jag då? (förutom att skriva en hejdlös massa blogginlägg, läsa andras bloggar, handla barnkläder på Ebay och äta guacamole) Jo, jag sitter och läser ICAKuriren.

På min skärm dök det för ett par veckor sedan upp ett erbjudande jag inte kunde motstå. Prenumerera på ICAKuriren i massvis med veckor för bara 79 kr. (Jag skulle behöva någon slags NIX-registrering i huvudet. Går ju på allt som lyckas komma förbi alla reklam- och popupspärrar)

Men ICAKuriren???

Det är ju en tidning för lite äldre. Sådana som inte är ungdomar längre. Alltså, för dem som kanske kommit upp i 35 - 40 årsåldern. De som sitter i radhus med en hög ungar. Alla som inte längre bryr sig så mycket över vad kändisarna har för sig i Stockholm eller utomlands utan är mer intresserade av vilken vaxduk som är bäst eller hur man gör en god smörgåstårta.
Så sitter jag här och liksom tjuvläser i förväg. Jag menar ... ja, hmmm ... nu ska vi se ... 37 år snart, jaha ... smörgåstårta är ju inte dumt .. mmm ... vadå, vem bryr sig egentligen om hur många ungar Brangelinas tänker skaffa sig ... jo, det förståss ... radhus var det visst också ...
Snart dags att plocka fram rullatorn ur förrådet tydligen!

1 kommentar:

Agda-Magda sa...

Du är stor och mogen nu, kära Lallamen! Det är helt i sin ordning att hänga över ICA-Kuriren då. Jag, som fortfarande är ung och viril, kan vara din länk till ungdomsvärlden:-).
/Agda-Magda