onsdag 4 juli 2007

Big trouble

Helt plötsligt insåg jag genom kakfonin av ljud att en stämma saknades. Närmare bestämt hade jag inte hört av min yngsta förmåga på bra länge. Sådant är alltid illavarslande och detta var inget undantag.
Dörren till storebrödernas rum var stängd och det är den aldrig om inte bröderna själva är där. Nu visste ju modern att bröderna sedan en kvart tillbaka bråkade med sin syster på nedervåningen så min sökarea var lättbestämd.

Öppnade dörren och där satt han...

Uppklättrad i stora A:s våningssäng arbetade han metodiskt, tålmodigt och djupt koncentrerat. När jag avbröt hade han avlägsnat ca 2/3 av stora A:s samling av klistermärke som dekorerat hela sängen. Alla Ding-Ding-märken låg sönderrivna på golvet, stora Shrek-märket kommer aldrig bli sig likt, grodor, stjärnor och bananmärken låg i små skrynkliga högar. Tack och lov så hade metallicdinosurierna överlevt förödelsen så pass att de gick att klistra upp igen. Men det är enkelt att konstatera att sängen är sig inte lik, inte det minsta.

Igår grät stora A hjärtskärande i säkert 10 minuter för att H haft sönder ETT dingdingmärke och TVÅ tigrar. Törs inte tänka på vad som ligger framför...

Inga kommentarer: