måndag 2 juli 2007

Grattis Postkodspingu

Min älskade svägerska och vän AgdaMagda fyller år idag.


Här skulle jag vilja skriva något vackert som kunde förklara hur oerhört glad jag är över att hon finns i mitt liv. Hur mycket jag uppskattar hennes vänskap, hennes klokhet, hennes humor. Denna vackra fyrbarnsmamma med så mycket erfarenhet som jag kan "snylta" på. Jag skulle vilja beskriva hennes värme, hennes gästvänlighet och alltid öppna hem, hennes genuina intresse för både medmänniskor och motmänniskor, den innerliga tron som både utmanar och inspirerar. Världen skulle vara en så mycket bättre plats om det fanns fler sådana här teberoende, kl23-trötta, klädkonstnärliga, språklekande och underbara människor.

Men orden räcker inte till för mig så jag nöjer mig med att utbrista ett fyrfaldigt


HURRA, HURRA, HURRA, HURRA

3 kommentarer:

Millan sa...

Tycker att du beskrev det alldeles strålande!! Grattis till svägerskan och vännen.. verkar vara en vänskap att avundas. :)

Agda-Magda sa...

Jag blev så rörd av alla fina ord, min kära vän! Tycker du verkligen att jag är så bra som du skriver? Det är ju helt otroligt i sådana fall. Jag tror att jag ska ta och skriva av ditt inlägg och rama in det. Sedan ska jag sätta upp det på en väl synlig plats någonstans i vårat hem. Det blir bra. Men bilden, kära Maddus, bilden! Vad skulle den vara bra för?! När jag skrållade ner och såg min förvridna nuna blev jag nästan rädd för mig själv. Men jag förlåter dig såklart, nu när du skrivit så mycket positiva saker om mig. Kram!

Lallamen sa...

Bilden kära Agda, bilden...
Häromdagen såg jag dig i en stor annons i UNT. Så vacker och ljuvlig!
Jag kände bara att jag vill ge världen den andra sidan också. Fiskmössa och grimas - det är också du min kära Agda.
(ps, vartenda ord jag skrev är sant och de är ändå futtiga i jämförelse med verkligheten)