onsdag 4 juli 2007

Jag ger upp

Mitt 300:ade inlägg borde ju vara käckt och muntert men ack nej, om så väl vore.

Trots att jag inte vill, jag verkligen inte vill alls, så är det bara att kapitulera och erkänna - jag har tandvärk! En eländig ilsken glödgande tandvärk som går längs hela nerven från mittentänderna och ända upp i örat. Två panodil zapp och en koffazon tillsammans med spritgurgling gör livet levnadsbart för tillfället men min älskade make har beordrat mig att ringa till tandläkaren imorgon. Han tänker inte åka på semester med mig förrän tanduslingen är ute.

Problemet är att jag är rädd för att gå till tandläkaren. Inte så att jag tycker det är lite obehagligt utan riktigt skraj. Jag gör hellre om alla mina fem förlossningar än att laga en tand...
Det är inte logiskt alls men så är det. För att komma över min tandläkarfobi går jag hos en trevlig tandläkarpsykolog som heter Olle och han har förklarat varför jag är rädd riktigt bra (det har i korthet med aliens, Hajen och självbevarelsedrift att göra *s*) Men det är ungefär dit vi hunnit och därför vill jag fortfarande inte dra ut någon tand.

Tidigare ikväll när jag låg på soffan och grät för att det gjorde så ont var jag beredd att dra ut den utan bedövning men nu när det bara molar lite är alla goda föresatser att ringa helt bortblåsta. Gissar att det slutar med att min kära syster eller make får ringa och beställa tid åt mig.

Till dess tar jag och läser en skvätt ur Emil i Lönneberga igen. Kanske det trots allt skulle funka med björntråd och ett hopp från altantaket... hmmm...

Inga kommentarer: