onsdag 4 juli 2007

Det gick!!!

Stora A klagade lite i morse. "Mamma, när kommer den där semestern egentligen. Jag tycker inte vi gör något kul"
Helt rätt har han inte för vi har hunnit med en del skojiga saker hittills på sommarlovet men han hade alldeles för mycket rätt för att det skulle kännas OK i mammahjärtat. Jag har haft en hel del projekt de senaste veckorna och det har också inneburit att jag varit tämligen trött däremellan och alltså har vi mest varit hemma och faktiskt haft lite småtrist.

Så idag gjorde jag något jag inte trodde jag skulle våga; jag drog till stranden med alla fyra...
Och faktiskt gick det hur bra som helst.

Jag valde en liten strand med långgrunt vatten och bryggor som inte går direkt ut från stranden utan man måste gå en bit för att komma dit. Dessutom kan man parkera nästan på stranden. Allt som allt ett bra upplägg om man ska fixa det hela på egen hand. Nu var det ju inte direkt varmt i vattnet så lilla A ville inte alls i och H valde att stoppa när vattnet började närma sig naveln. Det förenklade helt klart livet betydligt för modern när två hellre satt på filten och åt nektariner än att rymma. Men alla trivdes och var väldans nöjda.

Så - jag kommer nog att våga göra om det. Känns ganska mäktigt att vara där. Riktiga bebistiden är över och vissa delar av livet kommer faktiskt bara att bli enklare och enklare. (jodå, jag har inte glömt ... små barn, små bekymmer ;-) men just nu tänker jag mer på sådant som att sätta på sig skorna själv eller spänna fast bilbältet)

Inga kommentarer: