söndag 8 juli 2007

Också en slags semester

Idag har gjort bröllopstårta. 135 personer skulle den räcka till och jag ska försöka få över bilder så att ni får se den sedan. (Vill ju visa min första lilja som jag gjorde igår)

Men det känns också som jag haft semester. Mamma och pappa är bortresta så jag åkte till deras lägenhet i morse och så har jag gjort tårtan där. Det var precis vad jag behövde. En hel dag utan några avbrott mer än de jag valde själv där jag fick sitta och stå i godan ro och pyssla med något jag verkligen tycker är skoj. Vilken skillnad att spritsa snailtrails ensam än när man har fyra barn som antingen vill hjälpa till eller så är de någon annanstans och hittar på bus.
Avslutade dagen med att stå och prata bort en timme med kocken som lagade bröllopsmiddagen. Kul och givande.

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Vad duktig du är! Det låter imponerande, tycker jag. Ja, det är stor skillnad på att jobba på ostört. Små hjälpredor är mysiga, men då får man inte ha för stora ambitioner själv.