fredag 20 juli 2007

Lördagsgodis - kokos

När Linda la ut den här veckans lördagsgodistema tänkte jag att detta blir en vecka utan bidrag från Lallamen. Kokos är nämligen en smak jag har väldigt splittrade känslor för och det är ofta jag blir lätt illamående av kokossmak i olika varianter.
Men ikväll när jag läste påminnelsen om veckans utmaning insåg jag plötsligt att jag har ett recept jag verklligen gillar som innehåller kokos. Okej - det är inte huvudingrediens men sak samma. Gott är det...

Smaskig fruktsallad

1 burk kondenserad mjölk
1 burk kokoskött (hittar du inte fungerar det med kokosflingor också)
1 burk litchie (eller färska - de är inte alls svåra att skala)
1 burk osötad ananas
2 kiwi
1 äpple
1-2 bananer
1 avocado
1 päron
1 apelsin
Skär i bitar och blanda ihop. Häll den kondenserade mjölken över och vänd försiktigt ner den i salladen. Använder du kokosflingor är det snyggare att strö dem över än att blanda ner dem.
Den här fruktsalladen ser inte så mycket ut för världen och kan behöva dekoreras med något "klatschigt" (varför inte en praktfull blomma) men smaken - den behöver man inte skämmas för.

1 kommentar:

Madde sa...

låter riktigt mumsigt. ska jag nog pröva :)