söndag 8 januari 2006

10 pepparkorn

Ja, det kunde ju varit en av ingredienserna i ett smaskigt söndagsrecept. Men så är det inte.
Istället ska jag stoppas i mig det för det sägs att det kan hindra magsjuka att få fäste. Just nu är jag beredd att prova det mesta...

På väg hem från mormor och morfar hör vi V hulka därbak och innan vi ens hinner tänka STANNA spyr han rätt ut. Blä, jag hatar spyor. Föräldrar har ju dessvärre det föga avundsvärda privilegiet att vara tvungna att bita ihop hur läbbigt man än tycker det luktar och ser ut. Och städar inte vi ur bilen lär ingen annan göra det häller.
Nu är alla i säng, med ett extra hopvikt lakan under sig och spyhink brevid. Själv ska jag fortsätta intala mig själv att han bara ätit något dåligt.

Och så ska jag gå ner och ta fram pepparpåsen...

2 kommentarer:

Ina sa...

Hu - jag håller alla tummar och tår jag hittar här hos oss för att det stämmer - han har säkert bara ätit något och ingen av er andra kommer att smittas -> INGEN!!

Lallamen sa...

Tack för hållna tummar. Hittills är alla andra friska i alla fall. Hoppas innerligt det förblir så.