söndag 15 januari 2006

Maratondagar över

Började värma upp lite med julgransplundring i torsdags. "Bara" 10 barn och lightvariant men lite jobb blir det ju alltid i alla fall. Roligt och mysigt var det me'.

Så fort kaoset var omskapat till relativ ordning var det dags att påbörja nästa dags projekt. Fredag kl 16 skulle det hämtas två smörgåstårtor med 10 bitar vardera. En kompis tog examen.

Efter en andhämtningspaus var jag till baka vid pytsar och bunkar. På dagens agenda stod inte mindre än 3 smörgåstårtor och lika många vanliga. Försov mig dessutom så när jag lagt ihop de vanliga tårtorna hade jag 2 timmar och 10 minuter kvar till dekorering av alla sex tårtorna. Svettigt men det gick och när P stod i dörren hade jag bara sista målningen kvar av hennes namn på sista tårtan.

Den tårtan höll på att knäcka mig idag - allt strulade som överhuvudtaet kan strula. Jag vet knappt ens om den höll hela vägen fram till serveringen. Annars fick de väl ta drottningmousse och lila marsipan med sked. Smaken tror jag åtminstone var helt OK. Och det sägs ju att det som inte knäcker, det härdar.

Kvällen har jag avnjutit utan barn i vår kvarterslokal. M hade 35-årskalas med tacomys för väninnorna. Perfekt för mig att inte behöva ta mig iväg någonstans. Jag bara njöt. H blev hungrig efter några timmar så jag gick hem och hämtade honom. Efter fulltankning sov han sedan föredömligt på en filt på golvet tills mamman insåg att värdinnan höll på att somna. Mamman hade givetvis som vanligt kunnat hålla igång många timmar till men nu fick det bli några ord här istället.

Inga kommentarer: