tisdag 3 januari 2006

Jag har tandvärk

Ett svagt konstant molande. Halva kindtanden är borta på höger sida. Gick av när jag var gravid och inte kunde gå till tandläkaren för illamåendet. Nu har jag inget att skylla på mer än att jag är livrädd. Och så är det dyrt förståss. Blä!!!
Maken vill skicka mig till Polen eller Estland och ena stunden tycker jag det är OK men så kommer jag att tänka på Estonia och Titanic. Får väl köpa en våtdräkt och en bra flytväst att sova i så kanske det känns bättre... Billigare tandvård blir det i alla fall och gissningsvis även modernare och bättre än vad vår stenåldersklinik i folktandvårdens regi kan prestera.

Har en spricka i en tand på vänster sida också förresten. Det är lite besvärligt att bara tugga med framtänderna men man vänjer sig. Som alltid.

Undrar när värken blir större än rädslan???

Inga kommentarer: