onsdag 18 januari 2006

Åker, åker inte

Nu räcker det snart. Maken skulle åkt till Spanientvå veckor före jul och sedan dess har det blivit uppskjutet gång på gång. Nog har det varit skönt att ha honom hemma och vissa av de tänkta resedatumen ser man nu i efterhand att det var för väl att jag itne var själv med alla fyra. Men nu börjar jag ledsna på att inte veta när.

Eventuellt åker han i morgon...

Fatta, klockan är 15.00 på onsdagen och jag vet fortfarande inte om jag är ensam hemma med fyra barn fr.o.m. imorgon och över helgen. Om han åker vet jag inte förrän på söndag kanske om han verkligen är hemma på måndag då V fyller och vi ska ha barnkalas med 20 ungar.
Å andra sidan, om han inte åker imorgon - när blir det då? På fredag ska jag ju opereras och då måste han vara hemma. Helgen efter har jag ett bröllop där jag både lagar maten och gör tårtorna. Återigen klarar jag inte det hela med maken i södra Europa.

Snälla spanska televerk! Bestäm er för när ni är klara. Jag är less på mañana...

Inga kommentarer: