torsdag 26 januari 2006

Hungersnöden avvärjd

Vilken lättnad! Jag ringde till gynop i förmiddags och talade om att inte lille H är speciellt förtjust i flaska trots att vi försökt. Undrade om de kanske kunde ha det i åtanke så att inte jag blev allra sist i kön. Den snälla människan jag pratade med sa då att givetvis gör de ett undantag så jag får ha någon med mig som har H under tiden jag är inne på operation. Det betyder att jag kan amma honom precis innan jag får lugnande och sedan en stund efter att jag pumpat ur då jag vaknar från narkosen.

Underbart men då var ju nästa fråga "Vem". Visst har jag många kompisar som är hemma men de har ju också ett gäng barn. Till slut kom mamma på att jag kunde ta med morfar som är sjukskriven på fredagar. Men jag kände att jag kan inte utsätta min stackars 60-årige fader för detta ... Jag tror han skulle känna sig aningens obekväm sittande hela förmiddagen på gynmottagningen med en liten bebis :-) Nu kommer han hit istället och passar de stora så kan maken följa med mig. Perfekt på alla sätt.

Tack älskade pappsen!!!

Inga kommentarer: